A logó- és arculattervezés folyamata

Az alábbi bejegyzésemben szeretném Nektek bemutatni, hogyan is zajlik nálam a logó- és arculattervezés.
Első lépésként természetesen feltérképezem az igényeidet, átbeszéljük az elképzeléseidet, mi az, amit szeretnél, és mi az, amit mindenképpen kerüljek a logó és az arculat tervezésekor. Továbbá megismerkedek a vállalkozásoddal is kicsit, hogy tudjam mivel is foglalkozol, milyen piaci szerepet töltesz be, milyenek az ügyfeleid. Mindezekhez van egy kis kérdőívem is, amit, ha kitöltesz, azzal nagyban megkönnyíted a munkám.
Szóval miután már minden szükséges információ a rendelkezésemre áll, első lépésként piackutatást végzek, körülnézek a konkurenciánál. Ez nem azt jelenti, hogy lekoppintom az arculatot, vagy a logóját, ne izgulj! De fontos, hogy tudjam mi jellemző az adott szakterületre, és a versenytársak tanulmányozása közben jön általában az ihlet is, hogy mit is alkossak.
Ezt követően ötleteket gyűjtök, inspirálódok, képeket gyűjtök egy ún. moodboard, azaz hangulattábla elkészítéséhez. Az alábbi moodboard pl. egy kávézó arculatának tervezésekor készült. Elárulom, ez a kedvenc részem a tervezés során. Imádok képeket, színeket, formákat, mintázatokat, betűtípusokat nézegetni/gyűjteni.
Ezután papírt és ceruzát fogok, és nekilátok skiccelni. Igen, a logód papíron születik. Van, hogy 3 oldalt telefirkálok, mire rajzolok egy-két olyan logókezdeményt, amire azt mondom, hogy jó, akkor ezeket most nézzük meg milyen lesz a tervezőprogramban. És van, hogy mégsem tetszik a látvány, hogy nem az igazi, ilyenkor újratervezés jön. Megesik. Egy logó bizony nem születik meg 2 óra alatt. Ha valaki ezt ígérte Neked, azt jobb messziről elkerülni. Nem ritka, hogy napokig ülök egy logón, mert nem jön az ihlet, vagy mert nem érzem egyik logóváltozatnál sem, hogy na igen, ez lesz a jó, ezt már be merem mutatni az ügyfélnek is. És hát ugye a piackutatás, ötletelés fázisa is idő.
Na szóval miután megszületett a logód szoftveresen is, és már megvannak az arculat színei, és a betűtípusok, szeretem mindezt egy ún. branding boardon is bemutatni az ügyfélnek.
Amennyiben a logó elsőre nem nyerné el a tetszésed, semmi baj, újra nekifutok. Alapvetően két módosítási kört tartalmaz az ár, de felár ellenében természetesen további módosításokat is végrehajtok. A célom nyilván nekem is az, hogy az ügyfél elsőre elégedett legyen, de maximum másodjára!
Szóval miután minden elfogadásra került, nincs más hátra, mint hogy átadjam a logót, ezt biztosítom 4 féle formátumban is. Átadásra kerül továbbá a moodboard, a branding board is, mely tartalmazza a betűtípusokat, illetve a színpalettát is. Ez a későbbiekben is jól fog jönni, ha esetleg egy weboldalt is terveztetnél velem (vagy esetleg mással), már lesz egy kiindulási alap.
Ezen felül az arculatodhoz passzoló egyéb kiegészítő elemeket is szívesen elkészítek számodra, legyen szó névjegykártyáról, vagy boríték és levélpapír tervezésről. Végeredményben lesz egy egységes arculata és egy egyedi logója a vállalkozásodnak.